Personvern og informasjonskapsler

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.

Sommerens intensivkurs uke 25

Alle kurs er nå fullbooket og vi har avsluttet påmeldingen.

I sommer kjører vi intensivkurs av våre svømmekurs.

Tilvenningskurs i svømming

Grunnlaget for å bli en god svømmer skal legges i tilvenningskursene. Tilvenningskursene skal gjøre at eleven blir trygger under og over vann. Etter å ha nådd de individuelle trygghetsmålene, kan eleven senere fortsette på svømmekurs der fokuset er teknikk og svømmeferdigheter.

Nordlandsbadet har fått flere henvendelser fra foreldre som ønsker at vi arrangerer tilvenningskurs i sommer. Flere har opplevd at skolesvømmingen har blitt amputert grunnet C19-situasjonen i 2020 og 2021.

Målgruppen er fra 6-10 årsalderen.

Kursene går over 5 dager, fra 21. juni til 25. juni

Tilvenning 2 kl 09.30-10.10

Tilvenning 2 kl 10.20-11.00

Tilvenninig 3 kl 11.10-11.50

Kursene er gratis, men det må betales et depositum på 500,- kr ved påmelding. Depositumet blir tilbakebetalt når kurset er gjennomført. Det er kun mulig å melde seg på elektronisk via vårt påmeldingsskjema nederst på siden.

tilvenningskurs 2 vil fokuset være flyting og linjeholdning.

Flyte i stjerne – mage og rygg
Holde pusten – flyte på magen – ligge i linjeholdning
Holde pusten – flyte på ryggen – ligge i linjeholdning
Holde pusten – hoppe fra bassengkanten – flyte opp på magen – ligge i linjeholdning
Holde pusten – hoppe fra bassengkanten – flyte opp på magen – ligge i linjeholdning – dreie på rygg – puste i linjeholdning
Holde pusten – flyte og balansere på magen – rulle over til rygg med linjeholdning og tilpasset pust
Øvelser for bevisstgjøring av vannfølelsen
Kurset foregår i opplæringsbassenget.

Å erfare at vi flyter i vann uten hjelpemidler er en forutsetning for å lære å gli.

 

tilvennningskurs 3 vil fokuset være gli og framdrift i vannet.

Gli på magen som en pil med linjeholdning, hodet ned og holde pusten
Gli på ryggen som en pil med linjeholdning, puste rolig
Gli med crawlbeinspark på magen i linjeholdning
Gli med ryggbeinspark på rygg i linjeholdning
Gli med ryggbeinspark på rygg – linjeholdning, rolig pust, dreie til mage i pilstilling – linjeholdning og crawlbeinspark
Hoppe fra kanten – flyte opp i linjeholdning på magen med crawlbeinspark – dreie til rygg og tilpasset pust
Øvelser for bevisstgjøring av vannfølelsen

Når elevene mestrer de 2 første hovedfokusene, er det kort vei til å lære seg å gli og få full uttelling for å ha lært seg linjeholdning. Elevene får kroppen til å gli gjennom vannet med fart. Grunnlaget for å bli en god svømmer er lagt.

 

Aktuelt