Strategi og verdier

Bodø Spektrums Verdier

Entusiastisk

Stikkord: glede, smil, trivsel, positivitet, løsningsorientert, initiativrik, tilgjengelig, utfordrende.
Entusiasmen skal kjennetegne vår væremåte i hverdagen. Gjennom entusiasme skaper vi trivsel for medarbeidere og kunder. Vi har en spennende og utfordrende arbeidsplass som gir oss muligheten til å finne de gode løsningene.

Fellesskap

Stikkord: skape trivsel på tvers av avdelingene, samarbeid gjør oss sterk, flexibel, tilpasningsdyktig, gjennomføringsevne.
Her fokuseres det på at vår styrke og attraktivitet er fellesskapet i Spektrumet, at det er alle enhetene sett i fellesskap som gjør oss sterk. At våre daglige avgjørelser og handlinger i en enhet får konsekvenser i hele Bodø Spektrum. Vi skal samarbeide godt mellom avdelingene i Bodø Spektrum.

Tydelig

Stikkord: troverdig, enkel å forstå, kompetent, seriøs, profesjonell, ærlig, trygg, sikker.
Står for å være tydelig på hvem vi er, hva kunden kan forvente og hva som kan oppleves hos oss. I det ligger det også at alle medarbeidere, styret og ledelse skal være tydelig i talemåte og handlinger. Vi skal ha en tydelighet i strategi og målsetninger.

Bodø Spektrums strategi

Misjon

Vi gjør nordlendingen stolt, glad og spræk

Visjon

Vi skaper opplevelser

Forretningside

Vi skal være en profesjonell driver, tilrettelegger og utleier av Norges ledende anlegg innen idrett og kultur.

Forretningsområder

Utleie av næringsareal som underbygger konseptet i Bodø Spektrum.

Tilrettelegge og leie ut arealer til arrangement og trening. Tilby arrangementstekniske tjenester.

Drifte Nordlandsbadet og velværeavdeling.

Overordnede mål

Vi skal fortsatt være Norges ledende arena innen idrett og kultur.

Arenaene bygges ut og videreutvikles i takt med markedets etterspørsel og behov.

Mål marked

Øke antall besøkende med 5% pr år frem mot 2027.

God og trygg arena for svømmeundervisning samt tilrettelagt for 60 000 årlige undervisningstimer.

Hver bodøværing skal besøke Nordlandsbadet/velvære 3 ganger i året

Utleie arrangement: Være den foretrukne leverandøren til 6 nasjonale arrangementer pr.år.

Fornøyde leietakere i alle arealer.

Mål vekst

Vi skal være en aktiv utvikler av eksisterende og nye tilbud.

Aktiv tilrettelegge nye areal for nye aktiviteter.

Få hånd om nye arealer med målsetning om vekst.

Vi skal videreutvikle samarbeidet mellom Bodø kommune som planlegger og oss som operativ driver.

Mål økonomi

Skape økonomisk grunnlag for utvikling og vekst.

Aktivt bruke opptjent egenkapital til å nå målsetning i strategiplanen.

Mål kvalitet

Etablere servicemål i organisasjonen

Følge lover og regler

Langsiktige planer vedlikehold – investeringer

Ha gode kvalitetsstandarder

Mål personal

Ha motiverte og kvalifiserte medarbeidere med ekte prestasjonskultur

Mål kommunikasjon

Synliggjøre merverdien vi skaper overfor Bodø kommune

Gjennom effektiv og målbar kommunikasjon skal vi styrke vår posisjon i markedet og mot kundens behov.

 

Aktuelt